Atelier de la Charité 

landelijk logeren



   Huisregels en andere praktische zaken
    Als alles bezet is, delen we ons terrein met ongeveer 10 gezinnen/stellen etc. We gaan uit van goed buurmanschap. In verband met de sfeer 
    ontvangen we in het hoogseizoen liever geen groepen (drie gezinnen of meer).


 Aankomst

  • vanaf 15 uur bij ons woonhuis (nr 59)
  • bezoekers of extra gasten alleen na overleg

 Auto’s

  • We hebben een autovrij terrein; auto’s mogen niet bij de kampeerplek of accommodatie staan (m.u.v. de rode luiken).
  • In- en uitladen gebeurt vanaf de parkeerplaats met krui- of bolderwagen, ditzelfde geldt voor caravaneigenaren.
  • Je kunt per kampeerplek of accommodatie 1 auto parkeren; een extra auto kost € 3 per dag.

 Honden

  • maximaal 1 hond per kampeerplek of accommodatie
  • Altijd aangelijnd. Uitlaten en wandelen buiten ons terrein. We zijn hier strikt in: bij het niet naleven van deze regels, dien je ons terrein te verlaten.
  • zorg in de accommodaties voor een kleed, mand of bench

 Afval wordt ingezameld bij het toiletgebouw.

  • we scheiden papier/karton, blik, glas, plastic flessen (geen overig plastic!), GFT, maaltijdresten (voor de kippen) en restafval. Lees bij aankomst alsjeblieft de aanwijzingen en instrueer ook de kinderen.
  • Grofvuil zoals kapotte tafels en stoelen, lekke tenten en luchtbedden graag weer mee naar huis nemen en zelf afvoeren.

  Sanitair

  • Gebruik i.v.m. het milieu en een goede werking van onze sceptic tanks bij voorkeur ‘groene’ producten, maar in geen geval chloor of andere chemische middelen.
  • Verstoppingen komen vrijwel altijd voort uit spullen die niet doorgespoeld dienen te worden of grote hoeveelheden toiletpapier. Help dit te voorkomen en  zorg voor begeleiding van jonge kinderen.
  • We hebben geen wasmachine voor gemeenschappelijk gebruik. Er is een centrifuge in het toilegebouw en een wasserette in Hirson.

 Op het terrein en in de brasserie:

  • Bij voorkeur geen versterkte muziek en anders zachtjes. Wee verwachten dat het rond 22 uur rustig is.
  • Ruim gebruikte/geleende spullen (stoelen, parasols, speelgoed etc.) na gebruik weer op
  • Privé en gemeenschappelijk lopen bij ons door elkaar; vraag het even als het niet duidelijk is 
  • We maaien ongeveer 1 x per week. We kunnen helaas niet altijd rekening houden met de slaapjes van alle aanwezige kinderen. Help voor een goed en snel verloop, rondslingerende spullen en elektriciteitssnoeren mee op te ruimen.

 Speelgoed, speeltoestellen en (zwem)water:

  • Alle gebruik is op eigen risico. Wij zijn niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel. Ouders moeten zelf toezicht houden.
  • de wasbakken en afwasplek van het gemeenschappelijk toiletgebouw zijn niet bedoeld om spullen uit de zandbak te wassen/vullen. Vul liever een emmer met water en zet deze in de zandbak neer.
  • Het speelbadje wordt bij mooi weer twee keer per week verschoond; graag erop toezien dat er geen zand, modder, stenen etc. in worden gegooid.

 Vuur en barbecue

  • Barbecueën met een emmer water ernaast
  • Tijdens de schoolvakanties maken we 1 x per week kampvuur op de gemeenschappelijke vuurplaats. Verder is het maken van open vuur (vuurkorf, schaal etc.) niet toegestaan.
  • Brandhout is bij ons verkrijgbaar en kan niet zomaar worden weggenomen van de diverse houtstapels

 Calamiteiten

  • In de brasserie en in elke accommodatie staan brandblussers en –dekens
  • Eerste hulp post bij ziekenhuis Brisset in Hirson (rue aux loups 40)
  • Noodnummer 112

 Kamperen

  • gebruik een rubberen gaatjestapijt i.p.v. een plastic grondzeil onder de (voor)tent. Dit om de grasmat levend te houden
  • op de kampeerplek kan één kampeermiddel (normale afmeting) en tegen bijbetaling één bijzettentje worden geplaatst
  • Ons terrein is niet geschikt voor caravans en kampeerbusjes langer dan 5 meter.
  • we hebben geen stortplaats voor een chemisch toilet
  • Bij vertrek de plek graag om 12 uur verlaten

 de accommodaties op de vertrekdag om 10 uur opgeruimd achterlaten (later vertrek alleen in overleg)

  • afvalbakken en aslade legen 
  • afwassen en drogen; tafels, aanrecht en fornuis afnemen
  • (terras)meubelen en andere inventaris terugzetten op de oorspronkelijke plek
  • gebruikt beddengoed afhalen
  • de leefruimte aanvegen
  • melden als er iets stuk is

 Afrekenen

  • bij vertrek maar i.v.m. andere activiteiten graag vòòr 10 uur ’s ochtends
  • alleen contante betalingen; met een kaart betalen is niet mogelijk dus zorg dat je van tevoren genoeg geld opneemt (automaten in Hirson)

 Tot slot

  • voor vragen (of een bakkie koffie) kun je uiteraard bij ons terecht, maar liever niet tussen 12-14 en 19-8 uur.